سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بازهوای حرمت حرمت حرمت ارزوست صفا صفاوکرمت کرمت کرمت ارزوست
دوشنبه 90 آذر 21 :: 9:19 عصر ::  نویسنده : محمدمهدی دهقانی

عابدینی:دستور داده‌اند داماش را واگذار کنیم/بوناچیچ با پرسپولیسی‌ها تعامل نخواهد داشت

تصویر خبر

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: به ما دستور داده‌اند باشگاه را واگذار کنیم اما خریداری پیدا نمی‌شود.

 


باشگاه داماش گیلان بعد از تغییر سرمربی خود و حضور ابراهیم قاسمپور توانست از انتهای جدول جدا شود و خود را به تیم‌های بالای جدول برساند. با این حال این باشگاه نیز مانند سایر باشگاه‌های دیگر لیگ برتری دچار مشکلات مالی فراوانی است که البته نوع مشکلات داماش با باشگاه‌های دولتی تفاوت می‌کند. حساب این باشگاه پس از ماجراهای رخ داده در جریان اختلاس بانکی مسدود شد.

امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
 
شرایط چطور است؟

وضعیت ما خوب نیست و مثل سایر باشگاه‌ها در مضیقه مالی هستیم با این تفاوت که حساب و کتاب ما به طور کامل روی هوا است. مشکلات مالی باشگاه‌های دیگر با شرایط ما فرق می‌کند. ما پول داریم اما حساب‌ها مسدود است و مسئولان نیز مجوز نمی‌دهند برای هزینه‌‌های باشگاه پول برداریم. این در حالی است که داماش باید به تعهدات خود نسبت به بازیکنان و همچنین هزینه‌های سفر، هتل و ... عمل کند. با این حال مکاتبات کردیم تا شاید فرجی شود.

گفته می‌شد باشگاه داماش قرار است توقیف شود؟

توقیف زمانی معنا پیدا می‌کند که سرمایه‌ای باشد اما باشگاه‌، سرمایه نیست سرباره است یعنی فقط هزینه هست. حاضریم باشگاه داماش را واگذار کنیم اما هیچ تشکیلاتی حاضر نیست این باشگاه را در اختیار بگیرد؛ نه هیئت فوتبال، نه اداره کل تربیت بدنی و نه هیچ نهاد دیگری. این در حالی است که به ما دستور داده‌اند باشگاه داماش را واگذار کنیم اما خواهانی پیدا نکرده است. باشگاه داماش چکی دست مردم ندارد اما تعهدات قراردادی دارد که باید تا آخر فصل باید به آن عمل شود.

قیمتی هم برای این باشگاه گذاشته‌اید؟

قیمت نگذاشته‌ایم. هر کسی حاضر باشد هزینه‌های باشگاه را پرداخت کند باید آن را به طور مجانی به آن آدم واگذار کرد. بر فرض فردی این باشگاه را در اختیار بگیرد امسال باید 5 میلیارد هزینه کند و فصل آینده نیز اگر بخواهد یک تیم مدعی داشته باشد، باید 8 تا 10میلیارد تومان هزینه کنند. اگر فقط 20 بازیکن بخواهد بگیرد و از قانون هم تخلف نکند و رقمی بین 350 تا 400 میلیون به بازیکنان دستمزد بدهد فقط 8 میلیارد تومان دستمزد بازیکنان می‌شود. سایر هزینه‌ها مانند البسه، سفر، هتل، تیم‌های پایه و ... جای خود را دارد. طبق قانون باشگاه‌ها باید تیم‌های پایه داشته باشند. بر فرض کسی هم بیاید چنین پولی بدهد چه برداشتی می تواند از آن داشته باشد؟ اگر فوتبال سود آور بود اکنون تیم‌های بزرگ ما به سودآوری رسیده بودند. تیم‌های استانی محدودیت تبلیغات هم دارند و مانند استقلال و پرسپولیس هویت ملی ندارند.

پس با این شرایط بعید است فوتبال ما به این زودی خصوصی شود؟

فوتبال ما به این زودی‌ها درآمد‌زا نخواهد شد. ممکن است یک بخش خصوصی بیاید و برای مطرح کردن خود و یا به برندسازی در ورزش هزینه کند ولی بعد از مطرح شدن آن مجموعه، اولین جایی که فیتله‌اش را پایین می‌کشند همین بخش ورزش است و دیگر در ورزش هزینه نمی‌کنند. حتی بانک‌ها نیز حاضر به هزینه در ورزش نیستند در حالی که هزینه‌های زیادی برای تبلیغات تلویزیونی می‌کنند. باشگاه بهمن یک باشگاه خصوصی بود اما چون درآمدزا نبود عطای فوتبال را به لقایش بخشید. بنابراین فاصله ما تا ایده‌آل‌ها بسیار زیاد است.

با این شرایط سهمیه ما در لیگ قهرمانان آسیا باز هم کمتر خواهد شد؟

سهمیه ایران کم شد و اگر این روند ادامه داشته باشد همچنان سهمیه ما کم خواهد شد. ما مشکلات خاص خودمان را داریم. بیاید ببینید در کشورهای حوزه خلیج فارس یا کمی دورتر در کره و ژاپن چگونه اسپانسر‌های صنعتی حامی بخش خصوصی شدند و یا چگونه دولت از بخش خصوصی در فوتبال حمایت کرد اما متاسفانه ما در دوره گذار مسائل را بر دوش بخش خصوصی رها کردیم.

بگذریم. با تغییر سرمربی، داماش گیلان تبدیل به یک تیم موفق شد. چقدر به این شوک امیدوار بودید؟

معتقدم برخی از مربیان با وجود آنکه مربی‌ خوبی هستند اما در برخی تیم‌ها نمی‌توانند جواب بدهند. دینورزاده یک مربی متشخص و متدین بود اما نتوانست در لیگ برتر در داماش جواب بدهد و ما یک مربی صالح و به روز مانند قاسمپور را آوردیم. او در کشورهای منطقه سابقه مربیگری خوبی داشت و چند کار را همزمان انجام داد، اول بازپروری روحی بازیکنان که باور باخت در آنها را به باور برد تبدیل کرد، دوم ایجاد تاکتیک تیمی و سوم و چهارم تعامل با بازیکنان و مردم استان بود که حتی خود من از سرعت انجام این کارها شگفت زده شدم چرا که برای حل آنها زمان بیشتری قائل بودم. اکنون یک باخت خانگی داریم اما توانسته‌ایم داماش را مطرح کنیم. پیش از این هم گفته‌ بودم امسال، سال مطرح شدن داماش است و سال بعد مدعی خواهیم بود. امسال ما اگر در رده بین ششم تا دهم قرار بگیریم به این مسئله قانع هستیم.

نظرتان در مورد جدایی استیلی از پرسپولیس چیست؟

استیلی یک مربی باکلاس فوتبال است، اما به عقیده من برای برداشتن بار پرسپولیس جوان بود. آنهایی که او را انتخاب کردند باید به این فکر می‌کردند که می‌توانند به اندازه کافی از او حمایت کنند یا نه. استیلی در پرسپولیس خیلی خیلی هزینه شد. او یک بازیکن متعصب، با اخلاق و متواضع بود. شنیده‌ام که قرار است لوکا بوناچیچ را سرمربی پرسپولیس کنند. او از نظر فنی بسیار خوب است و می‌تواند تیم را تاکتیک پذیر کند اما با بازیکنان در تیم‌های بزرگ تعامل نخواهد داشت. بازیکنان در تیم‌های بزرگ فرهنگ خودشان را دارند فرهنگی که سرچشمه از هواداران است. آنها محبوبیت ویژه‌ای دارند و هوادار با آنها ارتباط قلبی دارد و من نگران این مسئله هستم که بوناچیچ نتواند با بازیکنان پرسپولیس تعامل داشته باشد و آنها اهمیت لازم را به او ندهند.

سؤال آخر اینکه به غیر از محمدی بازیکن دیگری هم از داماش جدا خواهد شد؟

محمدی به من گفت زمین چمن مصنوعی ورزشگاه عضدی رشت به پایش فشار می‌آورد و به همین دلیل می‌‌خواهد از داماش برود. او یک بازیکن شش دانگ است و از نظر اخلاقی و فنی دروازه‌بان خوبی است اما به دلیل اینکه این شرایط برایش پیش آمده خواهان جدایی است. محمدی می‌گوید پرسپولیس و سایپا خواهان جذب او هستند. باشگاه سایپا به ما نامه زده و من هم از این باشگاه خواسته‌ام نماینده‌شان را معرفی کنند اما پرسپولیس هنوز حتی برای جذب این بازیکن تلفن هم نزده است. منتظرم باشگاه پرسپولیس شرایطش را اعلام کند تا بعد از آن در مورد محمدی تصمیم بگیرم.
همچنین 3 ،4 بازیکن جوان که معتقدند در این فصل در داماش به آنها بازی نمی‌رسند خواهان جدایی هستند که من با جدایی آنها به طور قرضی موافقم. یکی از این بازیکنان سرلک است که تراکتورسازی او را می‌خواهد.

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 124550