سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بازهوای حرمت حرمت حرمت ارزوست صفا صفاوکرمت کرمت کرمت ارزوست
چهارشنبه 91 بهمن 25 :: 3:39 عصر ::  نویسنده : محمدمهدی دهقانی

حمید رضا علیمی

نام:حمیدرضا

نام خانوادگی:علیمی فر

شهرت:کربلایی حمید علیمی

متولد:1359-شهر اصفهان

ساکن: استان اصفهان-شهر اصفهان

شغل:فروش لوازم خانگی

 

حمید علیمی از مداحان خوب و جوان کشورمان مداحی را بصورت جدی از هیئت دیوانگان حسین کاشان و همراه با مرحوم سید جواد ذاکر آغاز کرد

اوج کار این 2سالهای 84 و 85 در دیوانگان حسین کاشان بود

شاید بتوان علیمی را شاگرد سیدذاکر نامید، او در مراسمات مشترک با سیدذاکر مشهور شد.اشعارش اغلب عرفانی و اخلاقی است.

و از بهترین مداحی های وی:(ای کاروان آهسته ران) (مرا راهی کن سوی میخانه) (وصیتنامه)(دل من ریش مکن) و ....... میباشد .

 

حمید علیمی علاوه بر مداحی اهل بیت شاعر اهل بیت نیز هست و از اشعار خود نیز در مداحی هایش استفاده میکند که شاید این نکته را خیلیها نمی دانند

از بهترین اشعار او:( سجده دل) و )بی تو میمیرم) و (شبهای بی تو بودن)میباشد

که بزودی هر 3 سبک را از وبلاگ فرهنگ عشق منتشر میکنیم

یار صمیمی او مرحوم ذاکر در خردادماه 1385 بر اثر ابتلا به بیماری سرطان ریه به حالت کما رفت

و 40 روز بعد درگذشت. مرگ او تاثر شدیدی در مداح جوان ایجاد کرد بطوری که با شنیدن اسم او به ناگاه به گریه می افتاد .

حمید علیمی ذاکر را استاد خود و کسی که بر گردنش حقی داشت میدانست لهذا راه او را که همان راه اباعبدالله الحسین است ادامه داد .

او کاشان را ترک و در اصفهان سکنی گزید. و تا به امروز در همین شهر ساکن است

و هیئت هفتگی او صبح جمعه ها با نام مکتب الحسین (ع) دایر است .

به نظر من، او تنها مداحی است که می‌تواند غزل‌های عرفانی را در فضای هیات‌های امروزی ناله کند.

معاشقه‌های او در میان روضه‌هایش کم‌نظیر است و قلب هر شنونده‌ای را تکان می‌دهد. این جوان کاشانی که تلاش می‌کند با یاد اهل‌بیت مکارم اخلاقی را کسب کند در میان مدح اهل‌بیت، اشعار اخلاقی و خودسازی را نیز می‌آمیزد.

در ذیل گزیده ای از صحبتهای حمید علیمی را در نخستین سالگرد سید جواد ذاکر مرور میکنیم:

خیلی ها میگفتن برای سال سید، حمید علیمی نمیاد ولی من میام هر سال هم میام چون سید به گردنم حق داشت انشا الله خدا عمرم بده من رو و رفقا رو که تا سالهای سال تا وقتی که نفس می کشیم شبهای بی بی ام البنین رو به نیابت آسید جواد بیائیم از اونایی گرفته که پرچم میزنن و کفش جفت میکنن و دم در می ایستن تا اونایی که سینه میزنن، همه به نیابت آسید جواد تو روضه ی بی بی باشیم. هدفمون هم این نیست که یاد سید جواد رو زنده کنیم، سید خودش زنده هست پیش اربابش حسین سالهای سال "هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق". حالا بعضیا میگن چرا تلویزیون پخش نکرد آسید جواد رو، تلویزیون برای آسید جواد خیلی کوچیکه [اینجا بود که نعره‌ی تشویق مردم چار ستون مسجد رو لرزوند] سید اربابش اباعبدالله دوسش داره. یکی از خوابهایی که براش دیده بودن این بود: «سید توی یه مجلسی نشسته بود ازش پرسیدن چیه سید روبراهی گفته آره خیلی روبراهم الحمدلله به لعن هایی که به این حروم زاده ها کردم.» لحظه به لحظه خدا عذابشونو زیادتر بکنه... ؛ میخام امشب هرچی خوندم از سید جواد باشه لیاقت داشته باشم تسلی دل دوستداران ارباب حسین باشم... یا حسین غریب مادر تویی ارباب دل من ... [اینجاست که دیگه قلم از نوشتن بازمیمونه، قیامتی برپا شده بود تصور همه این بود که همون لحظه سید داره اونجا می‌خونه پیر و جوون اشک ریزان خودشونو میزدن، چه دقایقی بود].بعد از اون یک نوحه ی سوز انگیز (چو در دل دارم تمنای کربلای حسین ای خدای من..)از سید پخش شد که هیچکس باورش نمیشد که سید رفته سید اونجا بود. در آخر هم ... عده ای میگن چرا شما هرجا می رید از سید حرف میزنید آره ما حرف میزنیم چون سید به گردن ما حق داشت، سید نه تنها به گردن همه ی جوونای ایران حق داشت بلکه به گردن همه ی شیعیان حق داشت اگه عشق بازی با نام حسین و ابالفضل گناهه، پس یا حسین اگه کسی با یا علی گفتن کافر می شه پس یا علی.

ازدواج حمیدرضا علیمی و شایعات یاوه گویان

از آن جایی که افراد فرومایه همه جا پیدا میشوند و حرفهای بیهوده هم کم نمی زنند

و اتفاقا تهمتهایی از قبیل: کفریت-پول هنگفت گرفتن-چند زنه بودن و......حرفهای مفت دیگر را به همه کس وارد میسازند مداحان خوب ما هم از شر این آسیبها در امان نیستند به یاد داریم تهمتهایی که به ناحق به مرحوم ذاکر -رضا هلالی -محمود کریمی و.....وارد ساختند این فرومایگان چون دستشان به آقای علیمی کمتر از مداحان دیگر میرسد(شاید به این خاطر که ایشان در تهران ساکن نیستند)شایعاتی در مورد اینکه مداح خوب و جوان (حمید علیمی)یکی دوبار ازدواج کرده و از همسرش جدا شده را درست کردند جالب اینجاست مداح جوان و خوب ما پس از شنیدن این اراجیف و بجای جواب دادن به این افراد و جو دادن به آنها در اولین مجلس حلقه ازدواج خود را بدست کرد و با این حرکت علاوه براینکه نشان داد سنت پیامبر اسلام(ص) را اجرا کرده(در واقع مداحان مروج فرهنگ اسلامی هستند چه بهتر که خود عامل به دستورات هم باشند) مهر سکوتی بر دهان یاوه گویان زد.




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 123755