سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بازهوای حرمت حرمت حرمت ارزوست صفا صفاوکرمت کرمت کرمت ارزوست
یکشنبه 91 شهریور 19 :: 4:21 صبح ::  نویسنده : محمدمهدی دهقانی

مطالبی در مورد سید جوا د ذکر طبطبائی.

مرحوم میر محمد ذاکری طباطبائی ملقب به سید جواد ذاکر متولد 31 شهریور1355 به شماره شناسنامه45636 صادره از خوی نام پدر میر حبیب و تاریخ وفات 85/4/10 میباشد . منتظر مطالب بعدی باشید و برای شادی روحش صلوات.

بیوگرافی زنده یاد سید جواد ذاکر

بیوگرافی زنده یاد سید جواد ذاکر
 
نام : میر محمد
نام خانوادگی : ذاکری طباطبایی
نام پدر : میر حبیب
وضعیت تاهل :متاهل
فرزند: نداشت
مشهور به : سید ذاکر
تاریخ ولادت : سی ویکم شهریور ماه 1355
محل ولادت : خوی ( یکی از توابع آذربایجان غربی)
شماره شناسنامه : 45636
محل دفن : شهر مقدس قم در قبرستان نو (پشت حرم حضرت معصومه (سلام الله)
تاریخ فوت : پانزدهم تیر ماه 1385 بیمارستان میلاد تهران
علت فوت : ابتلا به سرطان ریه (بعد از گذراندن 40 روز در حالت کما و بستری بودن در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و بیمارستان میلاد تهران )
 
 
 کاملترین زندگینامه سید جواد ذاکر:
شمه ای از احوالات سید ذاکر(دوران کودکی،طلبگی و...) را اینجا ببینید.
 
زندگینامه سید جواد ذاکر
خودم با اینکه همه چیز رو درباره سید میدونستم ولی نمیدونم چه جوری زندگینامش رو بنویسم به خاطر همین از وبلاگ یکی از دوستان برداشتمش.فقط چیزی که معمولا تو زندگینامش ننوشتن اینه که سال 73 به قم اومد وبه حوزه رضویه رفت . هیئت شیفتگان حضرت رقیه (س)قم رو سید به همراه دوستش سید علی سجادی تاسیس و ایت الله سجادی پشتیبانی کردند.سید جواد با آیت الله سجادی در عید غدیر چند سال پیش عقد اخوت(برادری)بستند.ایت الله سجادی در مراسم چهلم سید میفرمود :........سید جواد با من عقد اخوت بست و برادری حق هایی داری که یکی از اونها شفاعت هست من به شفاعت سید امیدوارم......(البته عین جمله نیست)

سید هیچوقت نخواست از دستگاه سید الشهدا سو استفاده کنه .یه بار از زبون حاج اقا دارستانی شنیدم که یه هیئت شیرازی به سید پیشنهاد چند میلیونی دادن ولی سید قبول نکرد.

شناسنامه سید که تو بعضی از سی دی ها گذاشتن شناسنامه دوم سید هست یعنی سید قبلا یه شناسنامه دیگه داشت توی اون نوشته سید محمد جواد ذاکری ان شا الله در اولین فرصت یه عکس از اون شناسنامه میذارم

اینا چیزایی بود که کمتر تو وبلاگا دیدم حالا بقیه رو بخونید:

*سال 1355 در شهرستان خوی از شهرستانهای اذربایجان غربی و در خانواده ای متدین و از سلاله حضرت زهرا (س) پسری به دنیا امد که نامش را ( سید محمد جواد ) نهادند.

*پدر سید محمد جواد میر حبیب ذاکر نام داشت که وی از مداحان بااخلاص شهرستان خوی بود.

* مادر وی که زنی مومنه واز سادات بود در همان دوران کودکی سید محمد جواد دارفانی را وداع گفت و سید محمد جواد از دوران کودکی از مهر مادری بی نصیب بود .

* وی تا پایان دوران تحصیلی متوسطه در خوی بود و مداحی که در ریشه خاندان وی ریشه داشت را هم ادامه داد.

*بعد از پایان تحصیلات برای کسب علوم حوزوی راهی قم شد و در مدرسه علمیه رضویه مشغول به تحصیل شد و مداحی را نیز ادامه داد.

*سید محمد جواد پرچم دار سبکهای جدیدی از مداحی بود که بسیاری از مردم الالخصوص جوانان را به سوی هیئت ها میکشاند حتی جوانانی که تا قبل از ان انسی با هیئت ها نداشتند.

* خیلی سریع نام سید ذاکر بر سر زبان ها افتاد و در دل خیلی از دوستدارانش جای گرفت.

* در قم برای وی محدودیت ایجاد کردند . سید به دارالمومنین کاشان رفت از انجا به اصفهان و بعد از مدتی مجددا" به کاشان بازگشت و گهگداری در قم هم مداحی میکرد . ضمن اینکه سید بعد از ازدواج در قم زندگی میکرد

*سید جواد خلوص نیت داشت . بسیار فروتن و متواضع بود و از غیبت و تهمت زدن به دیگران دوری میجست.

* نزدیک به یک سال قبل از فوتش میر حبیب ذاکر پدر سید محمدجواد به دیار باقی شتافت و برای اخرین بار سید برای شرکت در مراسمات ترحیم پدر به خوی رفت .و این اخرین حضور وی در زادگاهش بود . زیرا خیلی سریع علایم بیماری سرطان در وی هویدا شد .

*بعد از سپری کردن دوران شیمی درمانی برای اولین بار سید در روز عید غدیر در هیئت جنت الحسین (ع) حضور پیدا کرد و اخرین حضور وی روز 28 و 29 صفر در سال 85 در مشهد مقدس و در حضور هیئت زنجانیها بود .

* بیماری سید به اوج رسید و وی در اوایل خرداد ماه در اثر از کار افتادن سلولهای مغز در کما فرو رفت و بعد از حدود 40 روز در ساعت 2 بامداد شانزدهم تیر ما ه 1385 به دیدار معبودش شتافت.

*پیکر زند یاد ذاکر در مقابل حرم حضرت معصومه (س) و در قبرستان (نو ) و در کنار قبر رسول ترک ارام گرفت.

*سید جواد ذاکر حق عظیمی بر جوانان علاقه مند به اهل بیت دارد. واینک با هر بار شنیدن صدای باصلابت این فرزند زهرا (س) فاتحه ای نثار روحش کنیم .

----------------------------------------------------------------------


سید محمد جواد ذاکر طباطبایی که با نام سید ذاکر نیز شناخته شده‌است (در 31 شهریور 1355 در خوی متولد شده است)، یکی از مداحان مشهور ایرانی بود که در سال 1385 به دنبال ابتلا به سرطان ریه درگذشت.[1]او قبل از مرگ 40 روز در حالت کما بود.حقیقت نا مکشوف مرگ او ، بر ما ، نداشتن هیچ گونهسندرم یا همان علامت خاصی از سرطان، قبل از این 40 روز بود.


پدرش میر حبیب ذاکر نام داشت که از مداحان شهرستان خوی بود. مادر وی که از سادات بود در دوران کودکی سید محمد جواد، در گذشت. وی تا پایان دوران تحصیلی متوسطه در خوی بود و مداحی را نیز که در خاندان وی ریشه داشت ، در همین دوران فراگرفت.


بعد از پایان تحصیلات، سید محمد جواد برای کسب علوم حوزوی راهی قم و در مدرسه علمیه رضویه مشغول به تحصیل شد. و هم زمان مداحی را نیز ادامه داد. سید محمد جواد پرچم‌دار سبکهای جدیدی از مداحی بود که بسیاری از جوانان را جذب هیات های مذهبی نمود.و البته سبک او با مخالفت هاو محدودیت های شدیدی از گروههای مختلفی رو به رو شد. اما در آخر توانست ، باعث ارتباط بیشتر و پیوند فرهنگ عاشورایی با نسل جوان شود.مزار او کنار مزار رسول ترک در گورستان قم قرار داردکه به وصیت خودش ، با تشیع جنازه عده بسیار کثیری از هوادارانش در تاریخ شانزدهم تیر ماه 1385 در آنجا مدفون گردیده است.در مراسم تشیع او عبدالرضا هلالی که هم خوان و دست پرورده او بود ، گلایه عمیقی از سکوت رسانه های دولتی در موضوع عدم اطلاع رسانی مرگ غریبانه سید جواد کرد. سید جواد ذاکر علی رغم نداشتن هیچ گونه پشتوانه تبلیغات رسانه دولتی، با حمایت مالی هواداران اش ،در کوتاهترین زمان در بین جوانان نفوذ کرده و سی دی های او شدیدا مورد اقبال جوانان در سراسر کشور واقع گردید.سید واپسین سال های زندگی خود را در غربت در شهر کاشان و حسینیه ای که در اختیار او گذاشته شده بود سپری و از همان شهر تاهل اختیار کرد ، و این در حالی بود که 3 هزار جوان هوادار و به او مجذوب شده بودند.سید جواد ذاکر بنیان گزار سبک سینه زنی شور در فرهنگ عزاداری شیعه هست.حقیقت تلخ این است که سید در زادگاهش به خاطر سبک نوین عزاداری اش ، مورد اهانت برخی از دین پیشه گان متحجر و سنت گرا گردید که سرانجام او را مجبور به جلای وطن نمود. این نکته در شعری از او کاملا پیداست که می خواند:(عشق تو از شهر عاقلا یک باره بیرونم کرد) و شاید همین کم مهری از هم زبانان بود که او تمایل زیادی به خواندن اشعار ترکی که زبان مادری او بود، پیدا نکرد.اما در زادگاهش پس از درگذشت او هییت شیفتگان مهدی تاسیس و بلافاصله راه او را ادامه داد. هم اکنون چندین هییت در نه تنها در زادگاهش بلکه در شهرهای مختلف کشور به سبک او تاسیس گردیده است. از هرچه بگذریم از این نکته نمی توان گذشت که سبک ذاکر باعث ایجاد پیوند جدیدی از جوانان نا آشنا با دین با ائمه معصومین گردید




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 123756